OVER ONS

Het Wereldkampioenschap van 1972 in Münster (Duitsland) trok ook in België de aandacht van de liefhebbers van aangespannen rijden. De autoloze zondagen van eind 1973 hadden menig niet meer gebruikt rijtuig op straat gebracht.

Er werden links en rechts afspraken gemaakt, en zo kwamen enkele lokaal georganiseerde menclubs tot stand. Rik Spruytte, het in 2011 overleden bestuurslid, was één van die menners die recreatief bezig was. Door een gezamenlijke menactiviteit kon hij er in 1977 Luk Nuytten en een paar andere vrienden LRV-ruiters van overtuigen om in Roeselare een mencursus te organiseren.
In april 1978, nog tijdens die cursus, werd de Roeselaarse Menvereniging Phaeton gesticht. In 1982 neemt Louis Ghesquiere het voorzitterschap over van zijn voorganger Donald Desot. Op dat moment telt de club 59 leden.
In 2003 wordt het nieuwe voorzitterschap van Luc Huyghe begin april door de Algemene Vergadering van Menvereniging Phaeton statutair bevestigd.
Jaarlijks organiseert Phaeton de Elegantiewedstrijd in Waregem en deze is telkens heel succesvol. Verder verzorgen we jaarlijks enkele koetsenritten en menwedstrijden.

Huidige Phaeton Bestuursleden:

Voorzitter : Evelien Huyghe
Secretaris – Penningmeester : Peter Rommel
Wedstrijd Secretariaat – PR : Philip Bonte
Bestuursleden : Ann Ghesquiere, Luc Huyghe, Lieven De Langhe, Louis Ghesquiere, Gerard Moerman, Philip Cauwels,
Erebestuursleden : Jan De Clerck, Willy Naessens.
Ereleden : Hubert Vandeputte.