Traditie en Elegantie evenement "MANOR GOES CLASSIC" 2019

In het pinksterweekend 8, 9 en 10 juni 2019 was er terug Manor goes Classic. Ook dit jaar verleende menvereniging Phaeton terug zijn medewerking om traditie menners op het evenement te laten deelnemen. We zouden op zaterdag een nationale T&E VLP wedstrijd houden en op zondag en maandag een CIAT wedstrijd.
Door het tegenvallen van het aantal inschrijvingen hebben we moeten beslissen om geen wedstrijden te houden maar zoveel mogelijk aanspanning op zoveel mogelijke tijdstippen op de Manorhoeve aanwezig te zijn.
Zo hebben we ons programma gewijzigd, op zaterdagvoormiddag presentatie voor VIP tent met aansluitend een rit, in de namiddag vaardigheidsparcour voor de tent. Echter hebben we door stormweer het evenement moeten aflasten en enkel in de namiddag met 2 koetsen een demo in vaardigheid gegeven.
Op zondag hadden we meer geluk met het weer, startend met een presentatie voor de tent, aansluitend een mooie rit, bij terugkomst werd een kort interview afgenomen en aandenkens uitgedeeld.
Op Maandag zijn we gestart met een rit, echter toen de menners onderweg waren is het zo hard beginnen regenen dat ze allen druipnat terug op het evenement toekwamen. na tussendoor uitspannen en een goeie apperitief werd in de namiddag terug een vaardigheidsproef gereden met aansluitend uitdelen van de nodige aandenkens.

Op naar de volgende editie 2020 op 20, 31 mei en 1 juni.