PAARDENWIJDING 2018

Paardenzegening en koetsentocht te Sint-Eloois-Winkel op 7 oktober 2018

Op zondag 7 oktober 2018 vond voor de achtste maal, de jaarlijkse paardenzegening en koetsentocht te Sint-Eloois-Winkel plaats. We waren blij dat ze een mooie zonnige dag voorspelden, toch kwamen de inschrijvingen laat binnen.
Met 7 koetsen konden we de rit starten met de zegening voor de kerk. Verder was de route langs verharde binnenwegen dwars door Oekene richting Roeselare, afslag langs de oude spoorbedding, die toch niet zo goed bijlag voor een vierspan. Op deze landelijke weg een korte aperitiefstop, het was zonnig maar toch een koude wind aanwezig. Verder over de oude spoorwegbedding naar onze middagstop op de manage Koolsdamshoeve te Rollegem Kappele. Daar was warme soep en brood voorzien.
Na het vullen van onze buikjes trokken we verder langs mooie landelijke wegen naar de koffiestop op het provinciaal domein Bergelen te Gullegem.
Na de koffie en gebak reden we over het ruiterpad in het domein, terug verharde wegen naar de manorhoeve waar na het uitspannen een gezellige apperitief kon genuttigd worden op het buitenterras en daarna Cote a l'os met groentjes gretig naar binnen gespeeld werden.
Onze huisfotograaf was natuurlijk ook aanwezig en zorgde terug voor hele mooie beelden.