"MANOR GOES CLASSIC 2023"
“ DEMONSTRATIE TRADITIONEEL MENNEN ”

Manor Goes Classic 2023

Een prachtig mooi weekend kondigde zich aan weken op voorhand. Inderdaad eens de zon de morgendauw had verdreven, werd het eerste weekend van september qua weer een schot in de roos om de MGC te organiseren.

Als Phaeton bestuur hebben we ons geëngageerd om een top evenement met aandacht om de traditiemenner te organiseren, dit voor de achtste keer op rij.
Een kleine 200 traditiemenners werden aangeschreven om deel te nemen aan een evenement. Geen competitie maar een demonstratie voor publiek en een degelijke oefening met internationale beoordeling om het later op (inter)nationale concours beter te doen.

Wij kunnen alleen verheugd zijn dat er toch traditiemenners zijn die zich geroepen voelden om deel te nemen vanuit het Oostkanton, de Ardennen en het Vlaamse landsgedeelte. Over het evenement zal je ze niet horen klagen, het voldeed meer dan aan hun verwachtingen.
De presentatie vakkundig bemonsterd en becommentarieerd van eventuele aanbevelingen door Massimo Nicolotti (It) en Bob Vanden Berghe(B), twee gerenommerde namen in het traditiemennen. Het evenement werd vakkundig door Joseph De Faudeur de ganse dag door becommentarieerd dankzij de inbreng van een informatiestroom door de menner zelf.
De routier is voor een ieder vlekkeloos verlopen. De 3 PC’s waren leuk omdoen bij het arriveren op de Manorhoeve, de passage langsheen de machines, het koetshuis en de groet, waren zeker uitdagend genoeg.
Op naar de picknick waar de menners verrast werden met een glaasje bubbels en tapas , aangeboden door Phaeton. De picknick werd goed bezocht en gewaardeerd door iedereen. Uitgerust om aan een technisch hoogstaand vaardgiheidsparcours te beginnen. Voor de stuurmanskunsten kunnen we alleen maar waardering brengen want de ballenmeisjes hadden niet veel om handen.

Uitspannen en een glas van de vriendschap nuttigen waar we twee waardebonnen van de Kaphoeve konden uitreiken aan de door het publiek meest gewaardeerde aanspanningen. Bij de presentatie was dit het statige Friezen vierspan van Stefaan Martens en bij de picknick werd het geheel van Marianne Van Lombergen als mooist, sympathiek beoordeeld. Er was nog een verrassingsprijs, een vaardigheid les bij parcoursbouwer Gerard Leijten. Deze ging naar de pechvogel van de dag Wouter De Vreker. Eens de glaasjes leeg was het tijd om huiswaarts te gaan.

Een oprechte dank aan iedere medewerker, voor of achter de schermen voor jullie belangeloze energie, alsook aan de deelnemende menners, DANKJEWEL !